مدرسه طرح" پلتفرم کارآفرینی دانش آموزی
پلتفرم کارآفرینی دانش‌آموزی

تیم معرفی شده از مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق

اعضای تیم

سرکا خانم ها: ساجده اکبری/الهام پناهی/عطیه مسیبی/محدثه براتی جناب آقایان: محمد رضا سالمی/حامد جزینی /محمد پناهی/متین امینی/مسعود باقریون/خالد بغدادی/رسول عابدی

مشخصات و اهداف تیم

1. موضوع و مسئله‌ای که ایده برای آن تشکیل شده:

نبود محتوای مناسب تربیتی برای مدارس
هزینه بر بودن تولید محتوا برای مدیران فرهنگی
یکبار مصرف بودن محتوا و عدم ارائه محتوای لایه باز
نبود خلاقیت در کار های تولید شده فرهنگی و تربیتی
عدم علاقه مندی دانش آموز به محتوای تولید شده کلیشه ای
نبود پرتال تخصصی برای تولید محتوای دانش آموزی
ولنگاری دانش آموزان در فضای مجازی وتولید محتوای کم ارزش

2. شرح ایده:

تو مــــــدرسه طــــرح،هر فــــــــــــردی که بتونه محصولی برای مدرسه ها تـــولید کنه، اون رو اشتراک میگذاره ومیتونه پول در بیاره!
وبسایت مدرسه طرح؛ جهت کارآفرینی دانش آموزان و یا هنرمندان صاحب اثر راه اندازی شده که محتوای خود را به صورت رایگان و یا فروشی برای مدیران فرهنگی در مــــدارس و مراکز فرهنگی هنری طراحی شده که محصولات آن متناسب با مناسبت های ملی و مذهبی در طول سال می باشد. این وب سایت در دو بخـش : دختران و پسران طراحی شده و دانش آموز یا مربی صاحب اثر می تواند آثار خود را در غــــرفه اختصاصی خودشان بارگذاری نموده و همچنین محصولاتش را بفروش برساند. تیم مدرسه طــرح تمـــام تلاش خـــود را در ارائه وبسایتی بهینه و معرفی آثار شما به مدارس مختلف می نماید. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه پردازشگران نگین زنده رود می باشد

3. چگونگی حل مسئله توسط این ایده: 

تولید محتوا توسط خود دانش آموز برای خود دانش آموز
لایه باز بودن محتوا و تسهیل در ویرایش آن
ویرایش برخط توسط دانش آموز
ارائه محتوای خلاقانه مناسبتی و فرهنگی که قبلا وجود نداشته
تخصصی شدن محتوای پرورشی و تربیتی
کارآفرینی دانش آموزان و ایجاد انگیزه تعامل در امور فرهنگی
جشنواره های محتوای دیجیتال در سایت و رقابت بین تولید کنندگان
معرفی دانش آموزان به بازار کار تولید محتوا

4. مخاطبان طرح:

مشتریان اصلی محصول/خدمات
• الف) مصرف کننده ها: مربیان فرهنگی، معاونین پرورشی مدارس، مدیران کانون مساجد، دانش آموز فعال، طراحان واسطه ای حوزه مدرسه، بسیج دانش آموزی، انجمن های دانش آموزی، متولیان فرهنگی حوزه نوجوانان، ائمه جماعات مدارس
• ب) تولید کنندگان محتوا: طراحان، موشن کار ها، فریلنسرها، آهنگسازان مدارس، صاحبان آثار هنری دانش آموزی، دانش آموزان هنرستان، دانش آموزان خلاق حوزه محتوا، شاعر/نویسنده/نمایشنامه نویس/ عکاس

5. اصلی‌ترین رقبا و دیگر فعالان :

رقبا به تفکیک نحوه فعالیت و وجه تمایز ما:
الف) ارائه محتوای فرهنگی و مذهبی
وب سایت مسجد نما: http://masjednama.ir
وجه تمایز ما: این وب سایت ۹۰درصد محتوای مذبی ویژه مساجد دارد و اغلب لایه بسته می باشد.همچنین بصورت تعاملی نیز نمیباشد.
ب) ارائه محتوای لایه باز
وب سایت بچه های بهشت: b-behesht.ir
وجه تمایز ما: این وبسایت محتوای لایه باز دارد ولی بصورت تعاملی نمیباشد(خرید و فروش) و توجه بیشتر به محتوای مذهبی شده و همچنین در قالب های جدید کار نشده و نکته مهم آپدیت نشدن سایت از سال ۹۸ تا کنون (بدلیل عدم حمایت مادی و نداشتن استقلال مالی)
ج)تعاملی بودن سایت
وب سایت : مستر طرح https://mrtarh.com
وجه تمایز ما: این وب سایت تعاملی بوده ولی فقط در قالب گرافیک و با موضوعات عمومی می باشد و بصورت تخصصی پیرامون مدرسه تولید محتوا صورت نگرفته است

6. وضعیت فعلی فعالیت ها و اقدامات تیم:

– قیمت فروش: با توجه به قیمت های سایر سایت های ارائه کننده تولید محتوا کمترین قیمت را گذاشته و نیز مشاوره و خدمات رایگان در زمینه ویرایش محتوا و نیز چاپ و اجراثی آن داده می شود.
– بومی سازی و انطباق با ارزشهای فرهنگی: تصویر سازی و تصاویر دانش آموزان بویژه دختران در وب سایت های داخلی بسیار محدود و طراحان مدرسه ای اغلب در این مورد از تصاویر عربی یا خارجی استفاده می نمایند
– تعاملی: کاربران مدرسه طرح علاوه بر خرید محصولات و محتوای تربیتی، میتوانند بعنوان فروشنده نیز ثبت نام و محتوای خودشون رو بفروش برسانند. درواقع یک فضای تعاملی در خرید و فروش کالای فرهنگی ایجا شده است

7. مزیت رقابتی نسبت به سایر:

۱- نوآوری تعاملی بودن سایت در بخش تولید محتوای مدرسه ای و تربیتی اینگونه بوده که میتونا با برگزاری جشنواره تولید محتوا دانش آموزان ترغیب به تولید محتوا تربیتی نیز نمود
۲- نوآوری ارائه لایه باز بودن محصولات تربیتی، در جهت اختصاصی شدن طرح ها برای مراکز فرهنگی با توجه به شرایط محیطی
۳- قیمت محصول و ارائه مجازی محصول به ارزش آن افزوده شده و دیگر نیازی به هزینه های سنگین طراحی نیست
۴- صرفه جویی در زمان : آماده بودن طرح ها مزیتی برای مدیران فرهنگی در جهت سرعت بخشیدن به امور فرهنگی همراه با کیفیت و تنوع لازم می باشد
۵- ارائه خدمات در کنار فروش فایل همچون چاپ،طراحی سفارشی،مشاوره دکوراسیون،مشاوره اجرای سرود و تئاتر و…
۶- طرح پول توجیبی هدفمند: عضویت دانش آموزان صاحب اثر و هنرمند و ارائه محصولاتشان در سایت و در مقابل آن خرید و حمایت اولیای دانش آموز در جهت ترغیب تولیدات بیشتر
۷- عرضه بسته های رسانه ای تربیتی: عرضه فیزیکی ویا در قالب کد تخفیف؛ به مدیران فرهنگی،مبلغین،معاونین پرورشی از سوی ارگان های متولی

8. چشم انداز و برنامه‌های پیش رو:

-افزایش تعداد کاربر تولید کننده محصول
-افزایش مناسب ها و موضوعات
-خرید حمایتی از کاربران تولید کننده
– برگزاری جشنواره رقابتی بین کاربران
– تامین و آموزش ویرایشگران برخط
– تولید محتوای اختصاصی
-رسیدن به ۱۰هزار محصول

9. زمان مورد نیاز جهت به ثمر رسیدن ایده:

5 سال

10. مقدار بودجه مورد نیاز جهت به ثمر رسیدن ایده:
ردیفعنوان هزینهمبلغ(تومان)
1

رپورتاژ

100.000.000
2

جشنواره ها و حمایت کاربران

200.000.000
3

استدیو تولید محتوا

300.000.000
 

جمع کل

500.000.000
11. خروجی مورد نظر بعد از صرف زمان و هزینه:

۱۰ هزار محصول با میانگین قیمت فروش ۱۵۰۰۰ تومان
فروش روزانه ۱۰۰۰ تراکنش ۱۵۰۰۰ تومانی و دریافت ۲ درصد کمیسیون برا درآمد کاربران تولید کننده
سئو و بازدید بالای سایت و دریافت آگهی های تبلیغاتی در سایت و درآمد روزانه ۱ میلیون از طریق تبلیغات
فروش پکیج محصولات بصورت فیزیکی و لوح فشرده یا فلش مموری
ارائه ۵۰۰ خدمت ویرایش محتوا در سایت به ارزش ۵ میلیون درروز

نمونه محصولات
فایل ها
عنوان آکاردئون
لورم ایپسوم متن ساختگی....
عنوان آکاردئون
لورم ایپسوم متن ساختگی....
عنوان آکاردئون
لورم ایپسوم متن ساختگی....
راه های ارتباطی

شماره تماس:

 

 اینستگرام:

 

سایت: